Handel og service

Behovene innenfor handel dreier seg om å bidra til en enklere hverdag hvor det er lett å administrere kundekrav. Tid er penger, og vi bistår våre oppdragsgivere med å redusere ressursbruk på sene betalere. Næringsdrivende i mellom kan benytte EU-gebyr i «kampen mot sene betalere»

Mer tid til å drive handel

Behovene innenfor handel dreier seg om å redusere tiden til administrative oppgaver, beholde kunder og øke konkurransekraften i et hardt presset marked med små marginer. Kredinor har helt siden starten i 1905 hatt store deler av virksomheten knyttet til det mangfoldige handelsegmentet, med agenturer, grossister, detaljister, tjenesteytende virksomheter og vareleverandører. Handel er og service fortsatt svært viktig.

Handel er et betydelig vekstområde for Kredinor. Vi har mer enn tre tusen handelsbedrifter som oppdragsgivere og egne handelsteam både i saksbehandlingen, på kundeservice og i juridisk avdeling.

Nye integrasjoner åpner markedet

Vi utvikler fortløpende nye integrasjonsløsninger for å koble inkassoløsningen til Kredinor mot oppdragsgivers systemer. Det gir sømløs flyt som sparer mye tid i det daglige. I tillegg bruker våre oppdragsgivere innloggede tjenester via Kredinor Online, med blant annet tilpassede rapporter. Blant våre større handelsbedrifter brukes rapporter som forhandlingsgrunnlag både når det gjelder betalingsvilkår og rabattstruktur. Dette bidrar til en sunn kredittpolitikk som minsker risikoen for mislighold og tap, og øker samtidig kundelønnsomheten.

Behovene innenfor handel dreier seg mye om å redusere tiden til administrative oppgaver, og beholde kunder og konkurransekraft, i et hardt presset marked med små marginer.

Rapporter fra datavarehuset

Datavarehuset i Kredinor har Norges største kundedatabase med betalere. Med flest antall inkassosaker i Norge har vi unik informasjon som gir oss mulighet til å løse oppdrag på raskeste måte – og til lavest mulige kostnad. Det øker marginene og lønnsomheten. Vår analyseavdeling systematiserer informasjonen og lager gode rapporter underveis i prosessen. Disse rapportene gjør det lett for saksbehandlerne å bruke innsikten og treffe gode beslutninger.

Effekten ved å kreve EU-gebyr for de som har mange sene betalere er større forutsigbarhet rundt betaling, frigjort kapital og økt lønnsomhet.

Raskere betaling fra næringsdrivende

Gjennom direktiv 2011/7/EU har næringsdrivende innen handel en lovfestet rett til å ta et ekstra EU-gebyr. Det er et forsinkelsesgebyr som kan kreves etter egne regler fra andre næringsdrivende. Forsinkelsesgebyret ble innført for å bryte med en stadig mer utbredt kultur med sene betalinger i næringslivet, og for å tydeliggjøre og dekke de ekstra kostnadene sen betaling har. Noen av våre oppdragsgivere benytter denne muligheten i «kampen mot forsinket betaling» i utvalgte kundeforhold.

Vil du vite mer om våre tjenester innenfor betalingsoppfølging og inkasso?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. Dersom henvendelsen ikke gjelder for salgsavdelingen til Kredinor vil den ikke bli besvart. Trenger du hjelp til å løse en sak anbefaler vi at du benytter deg av våre selvbetjeningsmuligheter på «Min sider» på www.kredinor.no, der kan du også chatte med oss. *Alle felter må være utfylt.

  • Personvern i Kredinor
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.