Hva skal jeg gjøre?

Hvis du har betalingsproblemer og har fått brev fra Kredinor er det viktig at du tar kontakt med oss. Det kan spare deg for både penger og bekymringer.

Betalingsproblemer kan treffe mange i ulike faser av livet. Det aller beste er å skaffe deg oversikt og ordne opp så snart du kan. Det vil hjelpe deg å unngå unødvendige ekstrakostnader. Vi kan gjerne bidra med gode råd.

Tips og anbefalinger for å nedbetale inkassogjeld:
1. Kontakt inkassobyrået – opprett dialog med kundeservice
2. Lag en oversikt over alt du skylder – eller få noen til å hjelpe deg
3. Bruk av sparepenger eller ekstra penger du har, f. eks feriepenger
4. Reduser forbruket inntil du har oversikten over økonomien din
5. Betal ned mest mulig – nyt følelsen av å ha ordnet opp økonomisk

Jo raskere - og mer du betaler, jo mindre renteberegnes fremover.

Gode grunner til å ordne opp i inkassogjelden
Langvarige betalingsproblemer kan ende med flere inkassokrav og en eller flere betalingsanmerkninger. Derfor er det viktig å ta grep for å ordne opp raskt. En betalingsanmerkning kan bety mange begrensninger. Det kan gi avslag på lån, begrenset tilgang til andre kreditter, gi avslag på mobilabonnement eller kjøp av ny mobiltelefon .

Betalingsanmerkninger slettes straks
Det positive med å ordne opp i økonomien er at betalingsanmerkningen slettes straks inkassogjelden er betalt. 

Ta kontakt med en av våre kundekonsulenter på 06900.

 

 

Kundeservice: 06900
Mandag - fredag: Kl. 08.00-21.00
Lørdager: kl 10.00-15.00
E-post: kundeservice@kredinor.no 

Copyright © 2014 - Kredinor - Rådhusgata 27, Postboks 782 Sentrum - 0106 Oslo - telefon 22 00 91 00 - kundeservice@kredinor.no - Foretaksregisteret NO953556472MVA