Mottatt SMS fra Kredinor? Det kan være svindelforsøk! Klikk "Se status i din sak" nedenfor eller logg inn på Min side. Hvis det ikke ligger noen sak der kan du slette SMS.
Mottatt SMS fra Kredinor? Det kan være svindelforsøk! Klikk "Se status i din sak" nedenfor eller logg inn på Min side. Hvis det ikke ligger noen sak der kan du slette SMS.

Selge raskere hester eller finne opp bilen?

Et av mine hovedbudskap er at hos Kredinor setter vi kundenes interesser og behov først. Men hva er egentlig kundenes behov? Og hvordan identifiserer vi dem? Henry Ford skal ha sagt at hvis han hadde spurt kundene hva de ville ha, ville de sannsynligvis ha sagt raskere hester.

Vi snakker ikke lenger om skyldnere; vi ønsker å se hver enkelt person vi er i kontakt med ​​som en kunde. En av bærebjelkene i vår strategi for fremtiden er derfor å forstå kundenes behov så godt som mulig og sikre at alt vi gjør er sett gjennom kundenes øyne. Basert på Henry Fords uttalelse ville kundene med andre ord ikke vært i stand til å artikulere ideen om en bil. Jeg er enig i at vi ofte ikke vet hva vi trenger, og vi bruker i dag en rekke produkter og løsninger som vi aldri trodde vi trengte for noen år tilbake. Jeg kom nylig tilbake til Norge etter å ha bodd i Sverige i fire år. De svenske skattemyndighetene gjorde det enkelt å betale skatt, men det var umulig å få svensk bank-ID uten svensk personnummer. Prøv å leve uten bank-ID en stund, så oppdager du hvor ille det er!

 

Jeg er enig i at vi ofte ikke vet hva vi trenger, og vi bruker i dag en rekke produkter og løsninger som vi aldri trodde vi trengte for noen år tilbake.

I inkassobransjen har vi hatt fokus på å finne løsninger for enkeltsaker for våre kunder. Å løse en sak er flott, men vi må vurdere om vi virkelig har identifisert den underliggende grunnen og om vi har funnet en bærekraftig og langsiktig løsning for den som opplever økonomiske vanskeligheter. Vanligvis handler et problem om mer enn en enkelt kredittkortgjeld eller noen husholdningsutgifter som aldri ble betalt. Det som trengs er å få et helhetlig overblikk, diagnostisere problemet og identifisere riktig kur.

I inkassobransjen har vi hatt fokus på å finne løsninger for enkeltsaker for våre kunder, men ikke identifisert den underliggende grunnen for den med økonomiske vanskeligheter.

Husk at det som gjelder for kunden, vanligvis også gjelder for oppdragsgiverne våre. Oppdragsgiveren må få betalt, og kravet om at kundene skal betale tilbake gjelden er ikke bare moralsk riktig; det er også helt sentral i samfunnet generelt. Samtidig er det viktig for oppdragsgiverne at kundene raskt og til lavest mulig kostnad får orden på økonomien. Tid er penger, og ekstra gebyrer som belastes kundene reduserer deres forbrukskapasitet.

Vanligvis handler et problem om mer enn en enkelt kredittkortgjeld eller noen husholdningsutgifter som aldri ble betalt.

Så, hva er en raskere hest i inkassobransjen? Og hva er en bil? Hva er de genuint innovative løsningene for kunder og klienter? Vi har noen ideer på tegnebrettet. Forhåpentligvis vil en eller to av disse være relevante og nyttige. Det er imidlertid to ting vi må gjøre for å få det til. Først må vi forstå hvilket problem vi skal løse. Dette krever at vi engasjerer oss og virkelig forstår hva som bare er støy, hva som er symptomene og hva som er hovedårsaken. Deretter må vi teste smått og feile raskt.

Så, hva er en raskere hest i inkassobransjen? Og hva er en bil? Hva er de genuint innovative løsningene for kunder og klienter?

En venn av meg er en vellykket seriegründer. Selskapene hans har utviklet programvare som har satt bedrifter i stand til å omforme seg selv. Ett av de mange poengene jeg har tatt med meg fra diskusjonene våre er konseptet «minimum viable product», eller enkleste brukbare produkt på norsk. Dette er et produkt med nok funksjoner til å bekrefte – eller avvise – en idé tidlig i produktutviklingssyklusen.

Det er det vi skal gjøre. Vi skal lansere, lære og tilpasse oss.

Jeg gleder meg til å holde dere oppdatert,

Klaus-Anders

Klaus-Anders Nysteen

Administrerende direktør

CEO