Trenger du hjelp? Spør Nora!

illustrasjon av chatrobot Nora

Kredinor har fått en ny digital medarbeider – Nora. Nora er en chatrobot og hennes oppgave er å hjelpe besøkende på Kredinor.no ved å svare på spørsmål, hele døgnet – alle dager.

Gjennom Nora tilbyr Kredinor døgnåpen kundeservice fra 15. januar for de som har generelle spørsmål rundt inkasso. Nora er i første omgang kun tilgjengelig på våre åpne sider, og kan av personvernhensyn ikke svare på saker med personlig informasjon eller gi konkret saksinformasjon. Målsettingen er at løsningen videreutvikles slik at Nora også kan besvare slike spørsmål, men på våre innloggede sider.

Du finner Nora i snakkeboblen nederst i høyre hjørne. 

Chatrobot som blir smartere over tid

Nora har allerede blitt forhåndsprogrammert til å svare på mange forskjellige spørsmål, men er fortsatt “under opplæring”. Fra 15. januar kan Nora gi 468 unike svar, og har i tillegg fått programmert inn nesten 5000 unike spørsmål som skal hjelpe henne med å tolke og forstå hvilket av disse 468 svarene hun skal gi. Alt dette danner grunnlaget for hennes totale forståelse. Nora vil på sikt beherske flere språk, men per i dag er hun kun trent i norsk. På spørsmål om hvordan Nora fungerer svarer prosjektdeltaker og Forretningsutvikler i Kredinor, Heidi Pernille Grinden:

Roboten Nora er en kunstig intelligent robot som benytter seg av såkalte, Natural Language Processing (NLP) algoritmer for å kommunisere. NLP handler om å kjenne igjen og analysere ord og setninger som fører til økt forståelse mellom menneske og maskin. For at Nora skal forstå spørsmålene hun får, må hun trenes opp. Det gjør vi ved å lære henne ulike måter å stille det samme spørsmålet på. På den måten kan hun finne hvilket svar hun skal gi.

Behandling av personopplysninger

Nora håndterer ikke spørsmål som inneholder personsensitiv informasjon. Det er lagt inn en automatisk slette-funksjon i programvaren som sikrer at personnummer blir anonymisert umiddelbart etter at meldingen er skrevet og sendt. Det innebærer at personnummeret ikke blir lagret eller synlig i loggen over samtalen. Slette-funksjonen fungerer slik at alle tallkombinasjoner med 7 siffer eller mer blir slettet automatisk. Nora leveres av det norske selskapet Boost.

Best på kundeservice

Kredinor er først ut i bransjen med en slik chatløsning og chatrobot for sluttkunder på våre egne nettsider. Det gjør vi fordi vi vet mange vil sette stor pris på å kunne få raske svar uavhengig av våre åpningstider. Bak roboten har Kredinor et eget team som vil utvikle Nora i takt med spørsmålene som kommer. Vi tror Nora vil bidra til å gi gode kundeopplevelser til de som henvender seg.

Kredinor først ute med nye og enklere løsninger

For å være best på kundebehandling for sluttkundene har Kredinor valgt å digitalisere med et stadig større tempo. Kredinor er først ute med chatrobot på egne sider blant konkurrentene. Vi var også først ute med bransjens enkleste betalingsløsning, Betal nå – uten innlogging.  Ut over det tilbyr vi Vipps-faktura, som gjør det enklere å fakturere for våre oppdragsgivere – og raskere og enklere å betale for deres kunder. Vi ser at jo enklere vi gjør det for sluttkunden, desto raskere gjør de opp for seg. Det bidrar til at våre oppdragsgivere får pengene raskere inn på konto.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn), og vi vil i løpet av kort tid ta kontakt for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Kontaktinfo

    Telefon   21609200

    Åpningstider på telefon

    Mandag - Fredag kl. 08:00 - 21:00
    Lørdag kl. 10:00 - 15:00
    Søndag stengt

    Epost   kundeservice@kredinor.no