Kredinor inngår avtale med fintech-selskapet Axeptia

Avtalen med Axeptia gjør at Kredinor kan tilby kunder og oppdragsgivere langt bedre oversikt over egne data ved at informasjon fra flere kilder samles ett sted. Det vil effektivisere kundebehandlingen fra kreditt gis til pengene er på konto.

Avtalen som nå er inngått vil utgjøre en betydelig verdi for selskapene som tar i bruk løsningen fra Axeptia, sier Per Nesto Warp, CEO i Axeptia (til venstre i bildet). Han får støtte til den påstanden fra Audun Rønningen Danielsen, kommersiell direktør i Kredinor (til høyre).

Axeptias software samler og presenterer kundeinformasjon fra økonomisystemet, kredittopplysningsbyrå og inkassoselskapet på ett sted, noe som gir en unik kundeinnsikt, god kontroll med egne kundedata og et godt utgangspunkt for effektiv og god kundeoppfølging.

–Våre oppdragsgivere har behov for å forenkle og automatisere oppfølgingen av kundene. Det innovative kredittstyringsverktøyet fra Axeptia er midt i blinken for å møte dette behovet, sier Audun Rønningen Danielsen, kommersiell direktør i Kredinor.

 

Innovativ kobling av data

Axeptias teknologi samler og presenterer kundeinformasjon fra økonomisystemet, kredittopplysningsbyrå og inkassoselskap på ett sted. Kombinasjonen av disse ulike datakildene i samme grensesnitt gir en svært god oversikt over egen kundeportefølje og dermed mulighet til å effektivisere kundeoppfølgingen.

– Innenfor kredittområdet har det tradisjonelt vært mye manuelt arbeid, og dette ønsket vi å gjøre noe med, sier Per Nestor Warp, CEO i Axeptia. Integrasjoner som kobler sammen informasjonen fra inkasso, ERP og kredittopplysning har stort sett kun vært mulig gjennom store konsulentprosjekter forbeholdt de største selskapene. Når vi presenterer denne løsningen hvor alt samles og presenteres ett sted får vi svært positiv respons fra markedet, forteller Warp.

 

Mer enn et inkassoselskap

Kredinor leverer løsninger i en stadig større del av verdikjeden og følger utviklingen i kundebehov tett.

– Utviklingen innenfor automatisering og forenkling går raskt, men fortsatt er det utfordringer fordi systemer ikke snakker med hverandre. Axeptia leverer på denne utfordringen og vil redusere behovet for manuell håndtering, sier Audun Rønningen Danielsen.

Løsningen kobler sammen systemene slik at de som jobber med økonomi har full oversikt fra avtaleinngåelse og kredittvurdering til fakturering, betalingsoppfølging og pengene er på konto. Om kunden ikke betaler ligger det en funksjonell kobling til inkasso i løsningen.

Kundeinformasjon samles fra flere steder og presenteres oversiktlig i et såkalt "dashboard" i denne løsningen fra Axeptia.

– For oss i Axeptia betyr samarbeidet med Kredinor mye. Kredinor er et av Norges største inkassoselskap med spennende kunder og et sterkt fagmiljø innenfor analyse og tjenesteutvikling. Vi kompletterer hverandre godt, sier Per Nestor Warp.

– Vår ambisjon er å ligge i forkant av utviklingen, og for å lykkes med det behøver vi samarbeidspartnere som har samme ambisjon. Vi er derfor svært fornøyde med å raskt kunne tilby våre oppdragsgivere den ferdigutviklede løsningen fra Axeptia, avslutter Audun Rønningen Danielsen i Kredinor.

Våre løsninger

Vil du vite mer om våre tjenester innenfor betalingsoppfølging og inkasso?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
  • Personvern i Kredinor
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.