Kredinors digitale revolusjon i KredinorNytt

Barbro Hagen er direktør for IT og utvikling i Kredinor

I vår nye utgave av KredinorNytt er den digitale revolusjon i Kredinor hovedtema. Selvbetjening, skylagring og automatisering har revolusjonert arbeidet med betalingsoppfølging og inkasso. Vi har blant annet utviklet mer effektive systemer som gjør det enklere for våre oppdragsgivere å sende og få betaling for faktura.

KredinorNytt 2019.

Moderne og effektiv inkasso

Barbro Hagen er direktør for IT og utvikling i Kredinor, og forteller at det har vært en rivende modernisering av teknologiske løsninger i firmaet de siste årene.

– Vi har blant annet fått opp moderne selvbetjeningsportaler og helautomatiserte betalingsløsninger. I tillegg har vi migrert til nye IT-plattformer, med en oppgradert og enklere systemstruktur enn tidligere. Vi har også gått opp hele IT-arkitekturen og har bestemt oss for at nye løsninger skal legges i skyen, forteller Barbro Hagen.

Robotisering og automatisering har dessuten preget den daglige driften, med et engasjert team som fortsetter utviklingen i et stadig raskere tempo.

Digitalisering for kundens skyld

Barbro Hagen understreker at alle valg Kredinor tar for fremtidens løsninger handler om å gjøre det enklere for oppdragsgiverne og deres kunder.

– I arbeidet med å gjøre det enklere, bedre og mer effektivt for våre oppdragsgivere og deres kunder, videreutvikler vi betalingsløsningene våre og lanserer nå en enklere løsning for fakturabetaling, Betal din regning. Da kan fakturaene betales med et tastetrykk på samme måte som purringer og inkasso i vår Betal nå-tjeneste, sier Hagen.

Hun forteller at unge forventer gode automatiserte systemer som gjør det enkelt å betjene seg selv. De forventer dessuten å kunne finne svar på det de lurer på umiddelbart og på egen hånd. Kredinor imøtekommer kundenes behov ved å innføre moderne digitale tjenester med gode muligheter for selvbetjening.

Løsninger i skyen – Azure Cloud

Selv om Kredinor har satset stort på nye digitale løsninger, mener Barbro Hagen at det er et potensiale for å automatisere enda mer.

– Vi har fortsatt mye å hente på å øke graden av digitalisering både i saksbehandlingen og mulighetene for selvbetjening, sier Hagen. – Vi kan også rigge for datadreven saksbehandling og datadrevne prosesser, og ta i bruk maskinlæring og kunstig intelligens (AI, Artificial Intelligence).

Hagen forteller videre at Kredinor ønsker å få til en mer effektiv og sikker utveksling av data overfor oppdragsgiverne, derfor lanseres nå den helt nye rest API-løsningen i Azure Cloud.

Orden og compliance

I moderniseringsprosessen har Kredinor jobbet grundig med «compliance» og sikkerhet for å kunne sette opp en best mulig skyløsning. Kredinor er som andre i finansbransjen underlagt strenge lovreguleringer og er styrt av Finanstilsynet, og må forholde seg til de gjeldende reglene med IT-kontroller og IT-revisjoner. Før nye tiltak blir innført legges der derfor mye arbeid i å sikre at de nødvendige kriteriene blir oppfylt. Slik sørger Kredinor for ansvarlig og ordentlig utvikling av nye tjenester.

Denne artikkelen og andre rundt samme tema finnes i Nyhetsmagasinet KredinorNytt 2019 fra Kredinor.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn), og vi vil i løpet av kort tid ta kontakt for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Kontaktinfo

    Telefon   21609200

    Åpningstider på telefon

    Mandag - Fredag kl. 08:00 - 21:00
    Lørdag kl. 10:00 - 15:00
    Søndag stengt

    Epost   kundeservice@kredinor.no