Aktuelt

Barbro Hagen er direktør for IT og utvikling i Kredinor

Kredinors digitale revolusjon i KredinorNytt

De siste årene har Kredinor satset stort på digitalisering, og det nyeste er gode og enkle løsninger for å sende og betale fakturaer, i tillegg til en rekke bedre løsninger for sluttkunden. Barbro Hagen leder området som har ansvar for dette arbeidet i Kredinor. Her forteller hun mer.

Kunden betaler for parkeringen på den måten som passer best - i automat, gjennom app eller ved å be om faktura

Nyhet! Kredittforsikring fra Euler Hermes

Kredinor styrker sitt kundetilbud gjennom kredittforsikringsproduktet "Simplicity" fra Euler Hermes som tilbys kunder og oppdragsgivere. De som benytter "Simplicity" vil få en økt sikkerhet for oppgjør i tilfeller hvor kundene ikke betaler fakturert beløp.

Kredinor fagforum – inkassobransjens nyeste møteplass!

Kredinor Fagforum er vårt nye seminarkonsept med spennende tema - i tillegg til inkassofaglig påfyll. Vi topper laget med fremragende fagpersoner innenfor makroøkonomi, etikk, retorikk, omstillingsprosesser og business samt bransjespesialister innenfor alle våre ulike virksomhetsområder. Fordi flere perspektiver er viktige innenfor vårt virksomhetsområde.

Gasellebedriftene må huske å få pengene inn

Det kan være en fallgruve for gasellebedrifter hvis de ikke har gode rutiner knyttet til å få pengene inn, sier Ole Marius Thorstensen, direktør for inkassodrift i Kredinor. Det å kreve inn pengene bør prioriteres like høyt som å selge produkter og tjenester.

Uttalelse ved Ingjerd Thurmer i Kredinor

God kundebehandling er fortsatt viktigst innen inkasso

God kundebehandling er blant de topp fem viktigste kriteriene ved valg av inkassoselskap, sier Kredinors oppdragsgivere i en kundeundersøkelse. Kundene vil også anbefale Kredinor til andre kolleger.

Gjeldsregisteret er vinn–vinn

Daglig leder i Gjeldsregisteret AS, Egil Årrestad mener Gjeldsregisteret gir en vinn–vinn–situasjon både for finansinstitusjoner og privatpersoner. Analysesjef i Kredinor, Magnus Solstad (foto) støtter Årrestad i at det er flere fordeler knyttet til gjeldsregisteret, men at det er for tidlig å se noen endring i antall inkassosaker.

Lærer unge privatøkonomi

Kredinor hadde nylig besøk av Skolemeny-nettverket som tilbyr opplæring innenfor privatøkonomi for elever og lærere. Mer enn 157 000 elever fikk opplæring gjennom Skolemeny i 2018. Nå styrkes satsingen ytterligere inn mot de nye læreplanene som kommer.

Forsinkelsesrente og standardkompensasjon fra 1. juli 2019

Finansdepartementet har i forskrift fastsatt forsinkelsesrenten for annet halvår 2019. Rentesatsen er satt til 9,25 prosent. Standardkompensasjon for inndrivelseskostnader vil være 390 kroner.

Travel sommer – også for chatroboten Nora

Sommer og ferietid til tross - i Kredinor er det stor aktivitet med nesten to tusen samtaler daglig inn til vårt kundesenter og mange henvendelser til chatroboten Nora på kredinor.no. Lurer du på hva de spør henne om? Svaret er ganske likt det alle andre spør oss om.