Handel og service

Handel bransje inkassotjenester illustrert med nøkler, kaffekopp, handlevogn og kvittering.

Behovene innenfor handel dreier seg om å bidra til en enklere hverdag hvor det er lett å administrere kundekrav. Tid er penger, og vi bistår våre oppdragsgivere med å redusere ressursbruk på sene betalere.

Handel er et betydelig vekstområde for Kredinor. Vi har mer enn tre tusen handelsbedrifter som oppdragsgivere og egne handelsteam både i saksbehandlingen, på kundeservice og i juridisk avdeling.

Nye integrasjoner åpner markedet 

Forretningsområdet Handel, som også inkluderer tjenesteytende virksomheter og servicebedrifter, leverer faktura- og inkassotjenester til handelsbedrifter over hele landet. Tjenestene dekker alt som skjer med et krav; fra kredittvurdering til fakturering og reskontroføring, via purring, inkasso og overvåking, samt oppkjøp av fordringer. Samtidig legger vi til rette for løsninger som gjør det enklere for sluttkunden å betale.

Rapporter fra datavarehuset

Datavarehuset vårt lager gode rapporter over alt som skjer underveis i prosessen og hvilke resultater som oppnås. Med flest antall inkassosaker i Norge har vi unik informasjon som gir oss mulighet til å løse oppdrag på raskeste måte – og til lavest mulige kostnad. Vår analyseavdeling systematiserer informasjonen slik at det blir lett for saksbehandlerne å treffe gode beslutninger. I et marked der mye er likt er kanskje nettopp vår helt unike database vårt fremste konkurransefortrinn.

Vi arbeider tett sammen med NorgesGruppen, Ringnes, Caverion, Canal Digital, Telia, Scandic hotels og Bærum kommune. Mer enn 100 av landets kommuner har også valgt Kredinor om sin forlengede arm når regninger ikke blir betalt til avtalt tid.

Nye systemintegrasjoner gjør hverdagen enklere for deg i forretningsområdet Handel

Vi utvikler løpende systemintegrasjoner mot de ledende ERP-systemene innen handel. Integrasjonene Microsoft Dynamics Navision, 24 Seven Office og Cordell kom på plass i 2016, og løsninger som fortsatt er i arbeid er iStoner, inforM3 og Visma Global.

Raskere betaling gjennom “EU-gebyr” 

Gjennom direktiv 2011/7/EU har næringsdrivende innen handel en lovfestet rett til å ta et ekstra forsinkelsesgebyr fra andre næringsdrivende. Forsinkelsesgebyret er besluttet som et ledd i “Kampen mot forsinket betaling”. Noen av våre oppdragsgivere benytter dette i utvalgte kundeforhold.  Effekten for de som har mange sene betalere er tidligere frigjort kapital, større forutsigbarhet og økt lønnsomhet.

Vil du vite mer om våre tjenester?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn), og vi vil i løpet av kort tid ta kontakt for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Ta gjerne kontakt!

    Portrett av bransjeansvarlig Handel i Kredinor, Alexander Skofteby

    Alexander Skofteby

    Mobil   +47 915 81 647

    Epost   als@kredinor.no

    Bransjeansvarlig Handel