Vi har høy kompetanse på offentlig krav. Dette omfatter alt fra kommuner med legalpantekrav og usikrede krav – til fylkeskommuner som jobber med krav knyttet til tannhelse, bibliotek og videregående skoler. Videre bidrar vi opp mot statlig tilsyn med diverse krav og bøter, avfallsselskaper, universiteter og høyskoler.
Offentlig sektor står overfor store utfordringer de neste årene i forhold til effektivisering, tilgjengelighet og digitalisering av flere tjenester. Vi har allerede løsninger som kan møte mange av de behovene offentlig sektor har for å møte disse utfordringene.
Med nye integrasjonsløsninger har vi styrket vår posisjon overfor de offentlige kundene som etterspør enklere og sømløse løsninger opp mot deres økonomisystem.
Vi har implementert Visma Enterprise og Visma Business, i tillegg jobber vi med løsningen Visma Global. De ferdige integrasjonene er enkle å sette opp og bidrar til mindre manuell håndtering og færre feilregistreringer. I tillegg sparer de litt tid hver dag med automatisk filutveksling. I vår kundetilpassede Kredinor Online kan oppdragsgiver selv laste opp saker, følge saksgangen, kommunisere med oss på mail og ta ut rapporter.
Vi har som ett av våre hovedfokusområder at vi skal levere fremtidsrettede produkter, tjenester og løsninger i nærhet med våre kunder. Vi er en partner som er ledende på gode integrasjonsløsninger som effektiviserer arbeidsdagen til våre kunder. Samtidig muliggjør vi fortløpende oppdatering til kundens økonomisystem på endringer i inkasso porteføljen.
Det krever grundig og nøyaktig arbeid med oppfølging av de ulike kravene innenfor det offentlige da sårbarheten til mange av de som skylder penger er stor. Alle kunder innenfor offentlig sektor håndteres av våre dyktige kolleger ved vårt avdelingskontor i Kristiansund. Avdelingen har omfattende erfaring med å løse offentlige krav og problemstillinger – til det beste for oppdragsgiver og sluttkunden.
Det tok mindre enn to måneder fra Kredinor og Glitre Energi Strøm AS sammen skisserte opp betalingsløsningen Let`s pay til den var ferdig utviklet. Den heldigitale betalingsløsningen skal gjøre det enkelt å betale for strømkundene. Den raskeste betaleren godkjente mindre enn et minutt fra vi sendte lenken, sier Heidi Hagen Stensrud i Kredinor.
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no