Vi opprettholder vår ledende posisjon innenfor telecombransjen ved å levere løsninger som får fart på pengestrømmene hos våre oppdragsgivere. Dette er en bransje med pressede marginer og outsourcing av innkrevingen er en smart måte å optimalisere driften på.
Ved å levere effektive løsninger i hele verdikjeden er ambisjonen at våre oppdragsgivere skal få raskere betaling fra kundene sine enn om de gjør jobben selv. Samtidig som de skal se at de sparer både tid og penger ved å overlate jobben til oss. Resultatene er så langt positive.
Kredinor sender mer enn 8 millioner fakturaer på vegne av våre oppdragsgivere. Til mange av disse leverte vi også kundeservice på telefon, noe som er effektivt når vi sitter med gode oversikter og resten av verdikjeden. I retur fikk oppdragsgiverne innbetalinger lenge før forventet, samtidig som det gode kundeforholdet til sluttkunden ble godt bevart.
Blant mange, spesielt de unge, er stengt mobiltelefon noe av det verste som kan skje dem. Derfor er det viktig å tydeliggjøre konsekvenser hvis de ikke har betalt mobilregningen sin. De unge skylder forholdsvis lave beløp og har enkle saker å få ordnet opp i, og desto viktigere er det å ta tak i det før det blir et problem for dem.
Innenfor Telecom er enkelhet viktig for å få raske betalinger og helhetlige oppgjør. Med betalingsløsningen Betal nå vil både sluttkunde og oppdragsgiver kunne ha god kontroll. Hvis faktura betales med kort eller Vipps via link til Betal nå vil innbetalingen oppdateres umiddelbart på saken.
Det tok mindre enn to måneder fra Kredinor og Glitre Energi Strøm AS sammen skisserte opp betalingsløsningen Let`s pay til den var ferdig utviklet. Den heldigitale betalingsløsningen skal gjøre det enkelt å betale for strømkundene. Den raskeste betaleren godkjente mindre enn et minutt fra vi sendte lenken, sier Heidi Hagen Stensrud i Kredinor.
Inkassoutviklingen blant de unge fortsetter i "feil" retning i 2020. Mens antall inkassosaker går ned i samtlige andre aldersgrupper under koronapandemien, er det en økning i antall inkassosaker blant unge mellom 18 og 25 år.
Inkassosatser og gebyrer for 2021 ligger i en egen artikkel på kredinor.no. Disse endringene trådte i kraft 1. oktober 2020, og inneholder informasjon om inkassosats, inkassosalær, purregebyr, rettsgebyret, forsinkelsesrentesatsen og forsinkelsesgebyret.
Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
Epost blikunde@kredinor.no