Stengeløsning

Kredinor har utviklet en stengeløsning via Betal nå, som gjør det raskere og enklere å stenge og gjenåpne, ved manglende betaling. Stengeløsningen benyttes blant annet til å stenge og gjenåpne bredbåndsleveranser og strømtilførsel.

Stengeløsning for bredbånd

Kredinor har utviklet en helautomatisk stenge- og gjenåpningsprosess for bredbåndstjenester. I bunnen ligger en stor kompleksitet for løsningen, men i bruk er den enkel og effektiv. Løsningen er utviklet med betalingsløsningen Betal nå som kjerne. Deretter er det lagt opp en rutine med frister og varsel ut mot kunder som ikke betaler. Ved å definere hendelser i eget system og hos oppdragsgiver utløses en kjedereaksjon når betaling uteblir. Tilsvarende utløses en automatisert kjedereaksjon når betalingen sendes gjennom Betal nå. Ved stenging sendes en SMS om at bredbåndsleveransen er stengt, med tilbud om å betale via Betal nå for å få den åpnet. Hvis kunden betaler via linken i Betal nå, åpnes bredbåndstilførselen på under ett minutt.

Stengeløsning for bredbånd er en automatisert prosess, som gjenåpner leveransen på under ett minutt etter godkjent betaling i betalingsløsningen Betal nå. Den hurtige gjenåpningen har ført til høy kundetilfredshet blant de som får løsningen stengt.

Stengeløsning for strøm

Tidligere kunne stenging og åpning av strøm ta lang tid. Nå kan prosessen gjennomføres på få minutter. Før strømmen stenges kan det gå lang tid, og det vil ha betydning hvilken årstid vi er inne i. Likevel kan ikke nettselskapet vente for lenge med å iverksette tiltak om strømmen ikke betales. Årsaken er at strømgjelden hoper seg opp og blir uoverkommelig til slutt. Derfor kan stenging ofte være til det bedre, fordi kunden da skjønner at strømmen blir stengt.

Alt dette skjer i løpet av et par minutter.

Ved fortsatt uteblitt betaling vil stengeordre sendes via SMS. Denne SMS-en erstatter den fysiske stengeordren som ble brukt tidligere, hvor montør måtte ut for å fysisk varsle og stenge strømmen hos kunden. Hvis stengeordren betales holdes anlegget åpent. Hvis ikke stenges strømmen. Gjenåpning tar et par minutter fra kunden betaler.

Så snart strømmen er stengt sendes en SMS med tilbud om å betale via Betal nå. Så snart kunden har betalt, vil nettselskapet sende ut en ny SMS til kunden om at strømanlegget nå er gjenåpnet, med beskjed til kunden om å trykke på en knapp i sitt eget sikringsskap. Alt dette skjer i løpet av et par minutter.

Film om stengeløsning for strøm

Her kan du lese mer om.

Vil du vite mer om våre tjenester innenfor betalingsoppfølging og inkasso?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. Dersom henvendelsen ikke gjelder for salgsavdelingen til Kredinor vil den ikke bli besvart. Trenger du hjelp til å løse en sak anbefaler vi at du benytter deg av våre selvbetjeningsmuligheter på «Min sider» på www.kredinor.no, der kan du også chatte med oss. *Alle felter må være utfylt.

  • Personvern i Kredinor
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.