På grunn av planlagt vedlikehold vil våre innloggede tjenester være stengt onsdag 29.september fra kl 21:00 til torsdag 30.september kl 01:00.

Inkasso

Kredinor SA er Norges største inkassoselskap med markedets mest moderne løsninger innenfor betalingsoppfølging. Vi tilbyr enkle løsninger for sluttkunden som gir raskere betaling og høy kundetilfredshet. For oppdragsgivere tilbyr vi løsninger som gir sømløs flyt, full kontroll med kundene og penger raskere inn på konto. Samtidig som du frigjør tid bidrar vi til gode kundeopplevelser.

Spesialist på inkasso – innenfor bransjer

Kredinor SA har omfattende erfaring med betalingsoppfølging og kundeservicetjenester innenfor bransjene energi, bank/finans, handel/service, telecom, parkering og offentlig sektor. Våre moderne løsninger er laget slik at kunden kan betale så raskt som mulig. Vi fokuserer på å sikre høy løsningsgrad, samtidig som vi ivaretar den gode kundeopplevelsen for dine kunder.

Inkasso bør sees på som ferskvare

Vår erfaring er at jo tidligere et krav sendes til inkasso, etter forfall på faktura og eventuell purring / betalingspåminnelse, desto raskere betaler kunden. Blir kravet gammelt tar inkassoprosessen lenger tid. Oppfølging av gammel gjeld er kort sagt mye mer krevende, og kan i verste fall ende med tap. Vi følger opp både nye og eldre saker, og over tid vil de fleste sakene løse seg.

Oversikt og kontroll med egne kunder

Du som oppdragsgiver har lett tilgang til informasjon om status i alle saker vi jobber med, via en integrasjon eller Kredinor Online. Våre integrasjonsløsninger gir god flyt i kundeforholdet. Vi har alt fra plug and play løsninger til spesialtilpassede integrasjonsløsninger. Du får også tilgang til den dialog vi har med sluttkunden, via Kredinor Online, eller direkte i ditt økonomisystem via en av våre integrasjoner.

Norges største kundedatabase

Vi håndterer alt fra enkle oppdrag fra enkeltkunder, til virksomheter med høy kompleksitet og et stort volum kunder og krav. Det gjør at Kredinor SA har en omfattende kundedatabase med debitor-informasjon. Våre analytikere i analyseavdelingen kan gå i dybden med din kundeportefølje. Her kan vi beregne ganske presist sannsynligheten for å få kundene til å betale – og hvilke tiltak som bidrar til raskest mulig betaling.

Kundevennlige løsninger

Gjennom Min side på kredinor.no får sluttkundene lett tilgang til all informasjon de trenger for å få oversikt, håndtere saken eller rett og slett betale. Der kan de trygt sende meldinger og kommunisere med oss på chat. Trenger de noen å snakke med er også vår kundeservice og våre saksbehandlere tilgjengelige på telefon.

Langtidsoppfølging av inkasso gir mer på bunnlinjen

Noen ganger er det ikke til å unngå at saker blir gamle og må løses over lengre tid. Vår avdeling for langtidsoppfølging, Overvåk, sørger for effektiv og god oppfølging av disse kundene. Over lang tid vil de fleste som har ubetalte krav komme i en bedre økonomisk situasjon. Det gjør at de klarer å betale det de har utestående.  Disse innbetalingene går rett inn og styrker bunnlinjen hos deg som oppdragsgiver.

Full tilgang til inkassotjenester i utlandet

Kredinor SA har en egen avdeling som følger opp all Inkasso i utlandet og kan ta oppdrag hvor som helst i verden gjennom ECA. Som oppdragsgiver kan du være trygg på at oppdragene blir behandlet på en profesjonell og effektiv måte.

Hva får du som kunde i Kredinor SA?

Kundeløfter Kundeløfter
Moderne løsninger som sikrer rask betalingOptimaliserer din kredittpolicy gjennom løpende rapportering
Best på behandling av din kundeBruker Norges største kundedatabase til din fordel
Blant markedets høyeste løsningsgradSpisskompetanse og spesialløsninger innenfor ulike bransjer
De nyeste kanaler innen distribusjon - og betalingGarantert tilpasning av profiler - rett oppfølging til riktig tid av kunden
Konkurransedyktige priser og betingelserSolid inkassofaglig kompetanse innenfor rettslige tiltak / skritt
Markedets mest solide juridiske kompetanseMarkedets beste inkassofaglige kurs, seminarer og e-læring

Ivareta kundeforholdet

Den gode kundeopplevelsen er helt sentral i all kundeservice, kommunikasjon og annen kontakt med kundene dine. De skal føle seg sett og ivaretatt. Selv om kravet er overtatt av oss som inkassobyrå, er det nært knyttet opp til varen eller tjenesten som var utgangspunktet for kjøpet. Vi forklarer hva inkasso er til de som ikke vet. Samtidig er vi opptatt av dialog rundt løsninger og gode kundeopplevelser gjennom hele betalingsløpet i inkassoprosessen. Vi følger loven om god inkassoskikk og ivaretar personvernet etter lov om behandling av personopplysninger .

Illustrasjon som viser inkassoprosessen - fra faktura til rettslig oppfølging

Som inkassokunde i Kredinor SA har du også tilgang til:

Vil du vite mer om våre tjenester innenfor betalingsoppfølging og inkasso?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn). Vi tar kontakt i løpet av kort tid for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.
  • Personvern i Kredinor SA
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.