Ny stengeløsning for AMS – enklere å få gjenåpnet stengt strøm

Gjenåpning av stengt strøm blir enklere med stengeløsningen fra Kredinor

På denne tiden av året får mange stengt strømmen sin på grunn av manglende betaling. For å bidra til enklere og raskere gjenåpning av stengt strøm etter at kravet er betalt har Kredinor nå utviklet en ny stengeløsning for AMS. Gjennom Betal nå kan betaling, registrering og gjenåpning skje der og da. Det eneste sluttkunden trenger å gjøre etter betaling og klarsignal på SMS er å trykke på en knapp i eget sikringsskap.

– Tidligere kunne stenging og åpning av strøm ta flere dager. Nå kan prosessen gjennomføres på få minutter. Det sier Håkon Olaussen, fagansvarlig innen strategi og forretningsutvikling for Energi, i Kredinor. – Rask og automatisert gjenåpning vil ha stor og positiv betydning for sluttkunden, understreker Olaussen.

Oppfølging av ubetalte strømkrav i flere omganger

Før strømmen stenges vil sluttkunden få oppfølging i flere omganger. Ved fortsatt uteblitt betaling vil stengeordre sendes. Samtidig vil en SMS sendes til sluttkunden. Denne SMS-en erstatter den fysiske stengeordren, hvor montør tidligere måtte ut på anlegget for å fysisk varsle og stenge strømmen. SMS-en inneholder korrekt saldo og nødvendig betalingsinformasjon, og link til Betal nå som gir rask og sikker betaling – og kan stoppe videre stengeprosess.

Prosess etter stenging

Hvis kravet ikke blir betalt etter å ha mottatt stengeordre vil sluttkunden få stengt sin AMS-måler og tilgangen til strøm. Ved utført stenging sendes omgående ny SMS til kunden med oppdatert relevant betalingsinformasjon og direkte link til Betal nå. Kunden kan klikke på linken og utføre betalingen via kort eller vipps, uavhengig av hvor vedkommende måtte befinne seg.

Enklere gjenåpning av stengt strøm

Ved utført betaling gjennom Betal nå vil løsningen sikre rask gjenåpning fra nettselskapet. Nettselskapet vil motta en betalingsmelding så fort sluttkunden har utført betalingen. Dette medfører at sluttkunden slipper å sende kvittering for å dokumentere sin betaling. I tillegg til å effektivisere prosessen, vil dette redusere støy, irritasjon og forsinkelser for både nettselskapet og sluttkunden.

Når nettselskapet har iverksatt gjenåpning sendes det automatisk ut en ny SMS til kunden. SMS-en inneholder informasjon om at strømanlegget nå er gjenåpnet, og en presisering av at siste del av gjenåpningen må utføres av kunden. Alt de trenger å gjøre er å trykke på en knapp i sitt eget sikringsskap.

 

 

Vil du vite mer om våre tjenester?

Fyll inn informasjonen i feltene nedenfor (org.nr og adresse legges automatisk inn), og vi vil i løpet av kort tid ta kontakt for en uforpliktende samtale. *Alle felter må være utfylt.

    Ta gjerne kontakt!

    Håkon Olaussen

    Mobil   93288413

    Epost   rti@kredinor.no

    Fagansvarlig - strategi og forretningsutvikling for energi, Kredinor.