God kundebehandling er fortsatt viktigst innen inkasso

God kundebehandling er blant de topp fem viktigste kriteriene ved valg av inkassoselskap, sier Kredinors oppdragsgivere. – Vi opplever mer enn noen gang før at god kundebehandling er viktig for våre oppdragsgivere og deres kunder – og det er viktig for oss, sier markedssjef i Kredinor, Ingjerd Grenne Thurmer.

Ingjerd Grenne Thurmer i Kredinor konstaterer at god kundebehandling er viktig

På spørsmål om samlet tilfredshet svarer 94 prosent at de er fornøyde med Kredinor som inkassoselskap. 85 prosent sier de er fornøyde med oppfølgingen og behandlingen deres kunder får. Ingen svarer at de er misfornøyde.

Vi opplever mer enn noen gang før at god kundebehandling er viktig for våre oppdragsgivere og deres kunder.

Det kommer frem i en kundeundersøkelse som analyseselskapet Aalund har gjennomført for Kredinor. De har intervjuet 100 oppdragsgivere som også er aktive kunder og medlemmer i Kredinor. De sender saker når deres kunder ikke betaler og Kredinor følger opp til pengene er på konto.

Vennlig kundeoppfølging som gir resultater

Kredinor tilbyr løsninger som gjør det enklere for sluttkunden. Thurmer mener at resultatene fra undersøkelsen er et tydelig bevis på at Kredinor sitt mål om å gi betalingsoppfølging som er vennlig, personlig og saklig, gir gjenklang hos oppdragsgiverne.

– Vår holdning er at alle krav er like viktige, fordi noen lever av store krav, mens andre lever av små krav. Vår oppfølging skal ivareta tillitten og relasjonene som må eksistere mellom kjøper og selger, sier hun.

Kredinor får også god score på lojalitet. 91 prosent sier at de ville anbefalt Kredinor som inkassoselskap til en kollega i en annen bedrift.

Vår holdning er at alle krav er like viktige, fordi noen lever av store krav, mens andre lever av små krav.

Digital og menneskelig kundeservice

Kredinor har siden starten i 1905 tilpasset seg markeder i løpende endring, nå senest den digitale revolusjon som også har nådd inkassobransjen. Kredinor har utviklet nye løsninger og ligger langt fremme innenfor digitalisering, robotisering og kunstig intelligens. Kredinor har som ambisjon å ligge i front med forenkling gjennom de beste og nyeste løsningene.

– Vi optimaliserer kundeopplevelsen gjennom mennesker og teknologi. Sluttkunden kan finne alt om saken på Min side. Vi har utviklet mange selvbetjeningsløsninger de også kan benytte uten innlogging. I tillegg kan de nå oss via chat og ved å ringe og snakke med noen på vår kundeservice, både på kveldstid og lørdager. Ønsker de å avslutte saken kan de benytte vår egen betalingsløsning, Betal nå med Vipps eller kort, og få saldo oppdatert umiddelbart. Alt i alt har vi et allsidig tilbud for de ulike behovene sluttkundene har, noe som bidrar til at Kredinor har en av de høyeste løsningsgrader i bransjen, avslutter Ingjerd Grenne Thurmer.

Gudbrand Gråbak fra Aalund som står bak kundeundersøkelsen i KredinorMarkedssjef i Aalund, Gudbrand Gråbak, fremhever de gode resultatene. – Kredinors kundetilfredshetsscore er høy, og slår f.eks resultater fra flere kundeundersøkelser som vi har gjennomført i den finansielle sektor, sier Gråbak.